Praha představila návrh dopravních omezení v průběhu rekonstrukce Barrandovského mostu
Praha 16. února 2022 – Náměstek pražského primátora pro dopravu Adam Scheinherr, společně se zástupci Technické správy komunikací (TSK), představil ve středu 16. února 2022 v sále Institutu plánování a rozvoje hlavního města Prahy (IPR) CAMP zástupcům městských částí navrhovaná dopravní řešení v průběhu rekonstrukce Barrandovského mostu. Součástí prezentace byla i historie výstavby mostu, kompletní projektová příprava včetně diagnostiky a akruální stav výběru zhotovitele stavby. Prezentaci zakončila společná diskuze všech zúčastněních.
Nezbytná rekonstrukce Barrandovského mostu, který je součástí nejvytíženější komunikace v Česku, by měla začít v květnu 2022. Denně tudy projede na 144 tisíc vozidel. Dopravní omezení, spojená s takto rozsáhlým stavebním zásahem, se proto musí připravit velmi pečlivě s cílem, aby se rekonstrukce mostu co nejméně dotkla plynulosti dopravy na zbylé komunikační síti. Dopravní inženýři úseku dopravního inženýrství (ÚDI) TSK pracovali celý rok na studii, která tyto vztahy definovala a navrhla dílčí úpravy. V druhé polovině minulého roku se k tomuto týmu přidali další odborníci z řad Policie České republiky, Dopravního podniku hl. M. Prahy, organizátorů dopravy společnosti ROPID a také z odboru pozemních komunikací a drah Magistrátu hlavního města Prahy (MHMP), který bude o dopravních opatřeních na nadřazené komunikační síti rozhodovat.
„Magistrát, TSK a městské části jsou všichni na jedné lodi. Jsme partneři a je důležité, že jsme dnes všem důkladně představili, co nás čeká během rekonstrukce Barrandovského mostu. Součástí příprav na tuto zásadní opravu nebylo jen tři roky projektování, diagnostika nebo výběr zhotovitele, kterého jsme poprvé v historii TSK soutěžili tak, že délka prací měla stejnou váhu jako cena. Předcházely tomu i rozsáhlé opravy na hlavních tazích Prahy probíhající v minulých letech – opravená Jižní spojka, Modřanská, Wilsonova nebo Štěrboholská radiála. Zároveň během první etapy rekonstrukce v letošním roce se nebude dít nic na objízdných trasách. Udělali jsme vše pro to, aby Praha byla připravená na rekonstrukci století. Je nevyhnutelná. Do mostu roky teče a předpjatá lana, která ho drží pohromadě, někde vůbec neplní svou funkci. Situace je vážná,“ řekl Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy.
„V loňském roce jsme úspěšně dokončili sanaci pilířů a základů mostu pod hladinou Vltavy. Nyní na to navážeme rekonstrukcí nosné konstrukce, kterou připravujeme od roku 2019, kdy proběhla diagnostika mostu. Následně jsme nechali vyhotovit podrobný projekt rekonstrukce,“ vysvětlil Jozef Sinčák, generální ředitel TSK. „Barrandovský most je svojí kapacitou nenahraditelný v komunikační síti nejen hlavního města, ale i Středočeského kraje. Při výběru dodavatelské firmy jsme proto kladli velký důraz na co nejkratší dobu uzavírek a zachování maximální možné průjezdnosti mostu. Nově jsme využili smluvní vzory FIDIC podle ověřeného celosvětového standardu, který obsahuje i nástroje a mechanismy pro efektivní řízení stavby,“ zdůraznil generální ředitel TSK.
REKONSTRUKCE VRCHNÍ STAVBY DLE PODETAP V JEDNOTLIVÝCH LETECH:
- 2022: podetapa I – počet dní dopravních omezení: 110 dní (původně v plánu: 180 dní)
Práce na jižní polovině jižního mostu, práce na rampě strakonické, spodní části rampy barrandovské a na spodní části mostů přes Vltavu nad ulicí Strakonická
- 2023: podetapa II – počet dní dopravních omezení: 92 dní (původně v plánu: 150 dní)
Práce na severní polovině jižního mostu, práce na horní části rampy barrandovské a také na spodní části jižního mostu přes Vltavu
- 2024: podetapa III – počet dní dopravních omezení: 92 dní (původně v plánu: 150 dní)
Práce na severní polovině severního mostu, dále práce na spodní části mostů přes Vltavu nad ulicí Modřanská
- 2025: podetapa IV – počet dní dopravních omezení: 82 dní (původně v plánu: 130 dní)
Práce na jižní polovině severního mostu a na spodní části severního mostu přes Vltavu