V pondělí začíná oprava Barrandovského mostu. Řidiče zorientují dopravní modely
Začátek rekonstrukce Barrandovského mostu se nezadržitelně blíží. Byly dokončeny přípravné práce na přejezdech pro provizorní dopravní režim. 14. Května začneme osazovat dopravní značení a v pondělí 16. se naplno rozjedou práce. Rekonstrukce století je za dveřmi. Prahu jsme na ni připravili, jak to jen šlo.
Rozšířená rampa na Modřanskou
Před samotnou rekonstrukcí jsme přistavěli odbočovací pruh v místě sjezdu na Modřanskou ve směru na Braní pro pohodlnější a přehlednější odbočování. Není to jen o tom dostat se na most a přejet přes řeku. Špunty na sjezdech ovlivňují dopravu v celé jeho délce. Našli jsme slabé místo a zbavili se ho.
Otevření mimoúrovňová křižovatka Písnice
Od stavby Pražského okruhu je na něj mezi Písnicí a Dolními Břežany zavřený nájezd včetně celé mimoúrovňové křižovatky. Kvůli tomu lidé z Prahy 4 a 12 často jedou raději přes Jižní spojku a Barrandovský most místo toho, aby pohodlně najeli na Pražský okruh směrem na západ. Nám se podařilo vyjednat otevření této křižovatky, abychom ulevili dopravě na mostě, jak to jen jde. Povede to k odlehčení objízdných tras a doprava se lépe rozplyne.
Vratná rampa u Lihovaru
V první etapě rekonstrukce Barrandovského mostu bude uzavřená rampa ze Strakonické na most. Kvůli tomu do začátku chceme otevřít vratnou rampu u Lihovaru, aby se řidiči jedoucí z jihu města po Strakonické dostali na druhý břeh. Není to oficiální objízdná trasa, ale počítáme s tím, že doprava se rozleje po městě a chceme řidičům co nejvíce usnadnit a urychlit cestu.
Rozšířená Strakonická
Rozsáhlou stavbu na rozšíření Strakonické včetně 1,7 km dlouhé opěrné stěny se nám podařilo zkrátit o dva měsíce. Do začátku rekonstrukce Barrandovského mostu budou mít řidiči dva plnohodnotné pruhy s novým povrchem a lidé v MHD nebudou muset čekat v případných kolonách díky novému buspruhu.
Kapacitnější Most Závodu míru a opravená Komořanská
Ani Most Závodu míru nebude oficiální objízdná trasa, ale očekáváme, že přes něj budou lidé jezdit. Proto jsme se na to připravili. Přestavěli jsme tři křižovatky na jeho dvou předpolích. Jsou teď kapacitnější a provoz bude výrazně plynulejší, než býval. Vedle úprav v předpolích Mostu Závodu míru jsme si také posvítili na Komořanskou. Silnice v okolí musí být připravené na opravu století. Proto jsme na Komořanské v předstihu opravili opěrnou zeď a zpevnili nestabilní svah podél silnice.
Rekonstrukce století je skutečné za dveřmi. Zahájením změn v řazení jízdních pruhů bude doprava do konce první etapy už jen složitější. Praha se budí do náročných dopravních časů. Z modelů víme, že kolon bude více. Budou trvat déle. Budou jinde, než kde bychom je na první dobrou čekali. Bude přetížené centrum a další oblasti města – Praha 4, 5 nebo 12. Budou větší regulace tunelů. „Mějme na paměti, že Barranďák bez velké opravy poctivě slouží skoro 40 let. Teď přišla řada na nás, abychom zatnuli zuby. Nebude to jednoduché, ale jsme všichni na jedné lodi. Oprava je nevyhnutelná. Nechceme v Praze druhou Trojskou lávku nebo most v Janově, které oba byly podobné konstrukce. Do mostu roky teče a předpjatá lana, která ho drží po hromadě, někde vůbec neplní svou funkci. Situace je velmi vážná a nemůžeme před ní zavírat oči,“ říká náměstek primátora Adam Scheinherr.